Tudnivalók az igazolványról

Mi az a pedagógusigazolvány?

A pedagógusok és oktatók részére kiállított, kedvezmények igénybevételére jogosító igazolvány.

A pedagógusigazolvány igénybevételének feltételeit, az igazolvány kiadásának, kezelésének, érvényesítésének szabályait az alábbi jogszabályok határozzák meg:

  • a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
  • az oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII. 30.) Korm.rendelet

Kik igényelhetnek pedagógusigazolványt?

Pedagógusigazolványt pedagógus, oktató, pedagógiai előadó, pedagógiai szakértő, szabadidő-szervező és pedagógiai asszisztens munkakörökben foglalkoztatottak igényelhetnek, továbbá az ezen munkakörökből nyugállományba vagy korhatár előtti ellátásba helyezettek.

A 2022. október 1-jén pedagógusigazolványra jogosultak részére igénylés nélkül bocsátja ki a Könyvtárellátó az igazolványokat.

Mikor igényelhető pedagógusigazolvány?

Az igazolvány időbeli korlátozás nélkül igényelhető:

  • a pedagógusigazolványra jogosító jogviszony fennállásának ideje alatt,
  • elveszett, eltulajdonított, megsemmisült, megrongálódott pedagógusigazolvány helyett,
  • az igazolványra jogosító munkakörből nyugállományba vagy korhatár előtti ellátásba vonulás esetén.

Hogyan igényelhetem a pedagógusigazolványt?

Az igazolványra vonatkozó igényt a munkáltató felé kell jelezni, aki ezt követően kezdeményezi - a köznevelési intézmények esetében az Oktatási Hivatalnál, szakképző intézmények esetében a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatalnál - a pedagógusigazolvány kiadását az erre kialakított központi adatszolgáltatási rendszeren keresztül. Ha a Hivatal jogosnak ítéli meg a kérést, átadja azt a Könyvtárellátónak, aki a pedagógusigazolványok fizikai előállításával és logisztikájával kapcsolatos feladatokat látja el.

A pedagógus/oktató munkakörökből nyugállományba vagy korhatár előtti ellátásba helyezettek, illetve akik felmentésüket töltik és nyugdíjba vonulnak, az Oktatási Hivatal és a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal felé jelezhetik igénylésüket:

  • A köznevelési intézményből vagy 2020. 07. 01-je előtt szakképzési intézményből nyugdíjba vonulók a pedagogus_igazolvany@oh.gov.hu e-mail-címre adhatják le igénylésüket, és az Oktatási Hivatal fogja ezt követően elindítani a Könyvtárellátó felé az igénylést. Addig nekik az Oktatási Hivatal ki tud állítani papír alapú igazolást.
  • A szakképzési intézményből 2020. 07. 01-je után nyugdíjba vonulók a szir@nive.hu e-mail-címre adhatják le igénylésüket, és a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal fogja ezt követően elindítani a Könyvtárellátó felé az igénylést. Addig nekik a Hivatal ki tud állítani papír alapú igazolást.

Hogyan kapom meg a pedagógusigazolványt?

A legyártott igazolványt a Könyvtárellátó szállítja ki az igénylést leadó intézmény címére.

Hogyan aktiválhatom a pedagógusigazolványomat?

Az igazolvány aktiválása itt, a pedig.hu oldalon történő regisztrációval valósul meg. A sikeres regisztrációt követően az igazolvány „Érvényes” státuszúvá válik, mely státuszt az igazolványon levő QR kód beolvasásával ellenőrizheti a tulajdonosa és a kedvezményt biztosító intézmény.

Kérjük, ha a regisztrációhoz szükséges valamely adatban bizonytalan, arról munkáltatójával egyeztessen, csak az Oktatási Hivatal / Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal által átadott adatokkal megegyezően válik érvényessé a regisztráció és az igazolvány aktiválása.

Miért szükséges a pedagógusigazolványomat a pedig.hu oldalon regisztrálni?

Az igazolvány regisztrációja több funkciót lát el.

  • Biztonsági szempontból ez a művelet védi meg, hogy az igazolványt jogosulatlan személy használja.
  • Az igazolvány státusza a regisztrációig „Inaktív”, mely státusz a QR kód beolvasásával ellenőrizhető.
  • A kedvezmények a regisztrációt követően válnak elérhetővé.

Hol és hogyan használható az igazolvány?

  • Az igazolvány tulajdonosa az érvényes igazolvány felmutatásával különböző, a pedagógusigazolványt elfogadó kulturális intézményeket, többek között könyvtárakat, múzeumokat, kiállító termeket és színházakat kedvezmények igénybevételével látogathatja.
  • A KELLO webshopjában regisztrációt követően kedvezményes könyv és tankönyvvásárlásra jogosít
  • A kereskedelmi és egyéb kedvezmények listájáról az „Elfogadóhelyek” menüpont alatt tájékozódhatnak.
  • A kedvezményt nyújtó elfogadóhelyek a pedagógusigazolvány elfogadását kihelyezett matricával jelzik.

Mit tegyek, ha elvesztettem az igazolványomat, vagy megsemmisült?

  • Lehetősége van csereigazolványt igényelni.
  • A csereigazolvány igénylését a munkáltató felé kell jelezni, aki ezt követően kezdeményezi annak kiadását - a köznevelési intézmények esetében az Oktatási Hivatalnál, szakképző intézmények esetében a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatalnál - az erre kialakított központi adatszolgáltatási rendszeren keresztül.
  • Csereigazolvány igénylése esetén az előző igazolvány automatikusan tiltásra kerül, annak felhasználásával kedvezmények igénybevételére nem lesz lehetőség.
  • A csereigazolvány ügyintézéshez az igazolvány tulajdonosának regisztrálnia kell a pedig.hu oldalon, ha még nem rendelkezik a felületen érvényes regisztrációval.

Meddig érvényes az igazolvány?

  • A pedagógusigazolvány érvényessége akkor szűnik meg, ha az igazolvány használatára jogosító jogviszony megszűnik, és az igazolvány tulajdonosa a jogviszony megszűnésétől számított három hónapon belül nem létesít másik, a pedagógusigazolványra jogosító jogviszonyt.
  • Az érvényesség a pedagógus/oktató kérelmére is megszüntethető, ha a tulajdonos elvesztette az igazolványt. A kérelmet a munkáltató felé kell jelezni, aki ezt követően a Hivatalnál - a köznevelési intézmények esetében az Oktatási Hivatal, szakképző intézmények esetében a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal – kezdeményezi az igazolvány érvénytelenítését.

Hol kaphatok információt az igazolvánnyal kapcsolatos egyéb kérdésemre?

Amennyiben kérdésére a fenti pontokban nem kapott választ, kérjük írja azt meg az ugyfelszolgalat@kello.hu címre, vagy hívja Ügyfélszolgálatunkat a +36 1 237 6900 telefonszámon. Az Oktatási Hivatal és a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal elérhetőségeit ITT találja meg.

Tudnivalók a PEDIG applikációról

Mire használható a PEDIG mobilapplikáció?

A mobiltelefonra telepített PEDIG APP a pedagógusigazolvány digitális megfelelője. Az applikációba a pedig.hu oldalon történt regisztráció adataival kell bejelentkezni. Használatával az elfogadóhelyeken a kártya formátumú pedagógusigazolvánnyal megegyező kedvezmények igénybevételére nyílik lehetőség.

Mindenképpen szükség van a plasztik kártya formátumú pedagógusigazolvány regisztrációjára az APP használatához?

Igen. Az applikáció használatához szükséges a pedig.hu rendszerben regisztrálni az igazolvány azonosítóját.

Milyen technikai feltételekkel lehet használni az applikációt?

Az applikáció Android vagy iOS operációs rendszerű mobiltelefonra vagy táblagépre telepíthető. Elengedhetetlen, hogy a telefon aktív mobil internetes elérhetőséggel rendelkezzen, vagy internet eléréssel rendelkező WiFi hálózathoz csatlakozzon a használat során. A technikai feltételek teljesülése esetén az aktívált pedagógusigazolvánnyal rendelkezőnek már csak telepítenie kell az alkalmazást.

Szeretném használni a PEDIG applikációt. Honnan tudom letölteni a telefonomra?

Az applikáció elérhető:

  • Android környezetben a Google Play áruházból tölthető le, vagy a következő linkre kattintva, illetve további lehetőségként a QR kód beolvasásával átirányítjuk közvetlenül az APP elérési helyére:
Pedig Mobile Google Play
  • IOS környezetben az App Store áruházból tölthető le, vagy a következő linkre kattintva, illetve további lehetőségként a QR kód beolvasásával átirányítjuk közvetlenül az APP elérési helyére:
Pedig Mobile App Store

Hová fordulhatok az applikációval kapcsolatos észrevételek és kérdések esetén?

Kérjük, kérdését az ugyfelszolgalat@kello.hu címre küldje el, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 1 237 6900 telefonszámon.

Mi a teendő készülékcsere vagy a mobiltelefon újratelepítése esetén?

Készülékcsere, és a mobiltelefon újratelepítése esetén is fel kell telepíteni az alkalmazást, és be kell jelentkezni a mobilapplikációba.

Megváltozott az igazolványszámom. Mi a teendőm?

Új igazolvány igénylését követően a régi tiltásra kerül, és ezzel egy időben a PEDIG applikációba lementett igazolványadatok is tiltásra kerülnek. Az új igazolvány regisztrációját követően a mobilapplikációba fel kell venni az új igazolvány adatait. Ezt követően ismét élvezhetőek a PEDIG igazolvány előnyei.

Elfelejtettem a belépéshez szükséges jelszót. Mi a teendőm?

Az applikáció bejelentkező felületén található „Elfelejtettem a jelszavam” linkre kattintva megnyíló pedig.hu weboldalon kérhet új jelszót a beregisztrált e-mail cím megadását követően.